Καθώς σκρολάρεις μηχανικά την οθόνη, ξάφνου τα βλέπεις εκεί, χωμένα ανάμεσα στα κατεβατά της τρέλας του καθένα.

Ανάμεσα σε δεκάδες τσιτάτα και κλισέ…

Αυτή την ιστορία τη διάβασα δύο φορές. Όχι γιατί δεν την κατάλαβα, ή γιατί κάτι με μπέρδεψε, αλλά γιατί ήταν ό,τι πιο γλυκό έχω διαβάσει εδώ και μέρες. Απ’ αυτά που σε πιάνουν εξ απίνης, που δεν περιμένεις να τα δεις, καθώς σκρολάρεις μηχανικά την οθόνη, ανάμεσα σε δεκάδες τσιτάτα και κλισέ. Και ξάφνου τα βλέπεις εκεί, χωμένα ανάμεσα στα κατεβατά της τρέλας του καθένα, διατυπωμένα με απλότητα και λυρισμό, μικρά διαμάντια που λάμπουν μακριά απ’ τις μάχες των εντυπώσεων, εκεί που κραδαίνει η ουσία του λόγου που γεννηθήκαμε άνθρωποι, κι ας σκορπιόμαστε ανελέητα στη διαδρομή…

12219401_10208173927890463_3306127507727432631_n

Από τον Christos Argionomidis:

Σήμερα στη δουλειά γνώρισα  έναν χορτοφάγο και έπιασα κουβέντα μαζί του. Εβδομήντα χρόνια χορτοφάγο. Δεν τρώει οτιδήποτε κινείται και αναπνέει, από δέκα χρονών. Τώρα είναι ογδόντα. Χωρίς υπερβολή τον πέρασα για πενηνταπέντε. Έδειξα έκπληκτος, μου έδειξε ταυτότητα χαμογελώντας και μου είπε την ιστορία.

Ήτανε μάρτυρας της σφαγής ενός βοδιού από τρεις γυναίκες στο χωριό του. Όπως μου είπε αγαπούσε και αγαπάει πολύ τις γυναίκες και τα ζώα. Μέχρι εκείνη τη στιγμή από της γυναίκες είχε εισπράξει μόνο χάδια, τρυφερότητα και κατανόηση.

Τα ζώα αντιπροσώπευαν γι’ αυτόν την έκσταση και την άγρια χαρά για ζωή. Η εικόνα αυτή λοιπόν των τριών γυναικών που σφάζανε το βόδι τον συντάραξε βαθιά γιατί εμπεριείχε ένα υπαρξιακό οξύμωρο σχήμα γι’ αυτόν και την παιδική ψυχή του. «Το σημαντικότερο για μένα» μου λέει «παρ´ ότι μεγάλωσα και συνειδητοποίησα πως η ζωή δεν αποτελείται από εξιδανικεύσεις και είναι ανελέητη, είναι πως αυτή η εμπειρία ήταν πάντα το σημείο αναφοράς και ο μυστικός φύλακας της ακεραιότητάς μου. Όσες δυσκολίες πέρασα στη ζωή μου, όσες φορές κι αν έχασα τον εαυτό μου, ξαναγυρνούσα σ´ αυτή την ανάμνηση και ξανάβρισκα το παιδί μέσα μου. Την ακεραιότητα και την συνείδησή μου. Είμαι ογδόντα χρονών και ακόμα θεωρώ πως οι γυναίκες είναι η ενσάρκωση της αγάπης και τα ζώα η απόδειξη πως η ζωή μπορεί να βιωθεί ολοκληρωτικά μόνο μέσα από την απλότητα.»

Να’σαι καλά ρε παππού (δεν συστηθήκαμε) με  έστειλες σε άλλη διάσταση πρωινιάτικα.

ΥΓ. Η κόρη του ζει αυτή τη στιγμή σε βίγκαν κατάληψη στο Βερολίνο.

Σχολιάστε

