Μπορείς να ξεφτιλίζεις τον εαυτό σου αλλά όχι εμάς

Εμάς, που τιμάμε αυτές, που αγωνίζονται για έναν ελεύθερο κόσμο.

βαζιανα νιου

Κείμενο: Κατερίνα Δήμα

Ο «σεβασμός» σε αντίθεση με την «εκτίμηση», είναι μία πολύ επικίνδυνη έννοια. Εμπεριέχει εξ ορισμού την αυθεντία και την ιεραρχία. Αυτός που σέβομαι είναι πάνω από μένα. Είναι γηραιότερος, ή εμπειρότερος, ή δυνατότερος, και συνεπώς όταν μιλάει αυτός εγώ το βουλώνω ακόμα κι αν λέει βλακείες.

Δεν είναι τυχαίες οι εκφράσεις «σεβασμός στους ανωτέρους»  ή ακόμα και το «κανένας σεβασμός πλέον» έκφραση στην οποίοι καταφεύγουν μόνιμα οι ηλικιωμένοι για να καταδείξουν τον παραγκωνισμό τους από τους νέους.

Κι ας είναι οι ίδιοι που συντήρησαν στην πλάτη τους όλα τα συστήματα σήψης, κι ας αναπαρήγαγαν όλη τη διαφθορά που έφτασε τους νέους να είναι σκλάβοι των πολυεθνικών, κι ας χούφτωναν σαν προϊστάμενοι κοπέλες που είχαν ανάγκη από το μεροκάματο, κι ας κάρφωναν πατεράδες μικρών παιδιών να χάσουν τη δουλειά τους επειδή ήταν αντιφρονούντες, οι ηλικιωμένοι απαιτούν το σεβασμό επειδή έζησαν αρκετά για να πάθουν ρευματοειδή αρθρίτιδα και ζάχαρο, κι εσύ επειδή σέβεσαι τις παραδόσεις, τους τον δίνεις έτσι απλά και άκριτα.

baziana08.jpg

Σε μία τέτοια λογική εμπίπτουν και οι θεσμοί και οι παραδόσεις που σέβεται η Μπαζιάνα. Σέβεται τις «παραδόσεις» μίας χώρας και μιας κουλτούρας που έχει βασανίσει και θανατώσει γυναίκες που αντιτάχθηκαν στην ανδρική εξουσία παλεύοντας για τη χειραφέτησή τους, και που ακόμα και σήμερα μαστιγώνει γυναίκες αν βγουν δημόσια χωρίς το αλυσόδεμα στο κεφάλι που λέγεται μαντήλα.

Η Μπαζιάνα σέβεται δηλαδή τις παραδόσεις μίας κουλτούρας που ισούται με την απόλυτη αδυναμία της γυναίκας να ορίσει τον εαυτό της, που την υποχρεώνει να γονατίζει και να προσκυνάει την εξουσία του κυρίαρχου φύλου το οποίο την θεωρεί, ακόμα πιο απροκάλυπτα απ’ ότι στη Δύση, αντικείμενο και ιδιοκτησία του.

Και μέχρι εκεί προσωπικά δεν θα με ενδιέφερε τι κάνει η Μπαζιάνα μέσα στο τσίρκουλο που αποκαλούν αριστερά στο συνάφι της. Αλλά όταν ο κόσμος σήμερα είναι ένας ατέλειωτος προμαχώνας από νέες γυναίκες που θυσιάζονται η μία μετά την άλλη σε Κομπάνι, Ροτζάβα, κι όπου αλλού πέφτουν για την ελευθερία όχι μόνο της κοινωνίας αλλά και της γυναίκας μέσα απ’ την κατάργηση της πατριαρχίας, όταν νέες γυναίκες πεθαίνουν με τη γροθιά υψωμένη και τα λόγια στο στόμα «μία κοινωνία δεν μπορεί να είναι ελεύθερη αν δεν είναι η γυναίκα ελεύθερη» δεν μπορεί η εικόνα της κάθε Μπαζιάνα με τη μαντήλα στο κεφάλι να ξεφτιλίζει την κάθε γυναίκα που μάτωσε, που θυσιάστηκε, που το νεκρό της σώμα σκυλέυτηκε από τους φανταμενταλιστές, κάθε γυναίκα που φώναξε, που λοιδωρήθηκε, για να χειραφετηθεί από όποια μορφή ανατολικού ή δυτικού τύπου ανδρικής ιδιοκτησίας, κάθε κοπέλα που τόλμησε να φωνάξει «με βίασαν επειδή φορούσα κοντή φούστα», και έφαγε την κατακραυγή όσων την αποκάλεσαν τσούλα που τα ήθελε, ακόμα και στο δικό μας Σκοταδιστάν που ποινικοποιεί τις γυναικείες συμπεριφορές αναπαράγοντας την πατριαρχία.

Οποιαδήποτε κίνηση ταυτίζεται με την ανελευθερία και την καταπίεση της γυναίκας και αναπαράγεται οικειοθελώς ως δήθεν σεβασμός στις παραδόσεις, το μόνο που κάνει στην πραγματικότητα είναι να προσβάλλει τη γυναικεία αξιοπρέπεια και να σπιλώνει τους αγώνες των γυναικών, αλλά και όλων των ανθρώπων ανεξαρτήτως φύλου, ενάντια στις Μεσαιωνικές κοινωνίες υποταγής που δυστυχώς επιστρέφουν τάχιστα σήμερα, και που η δήθεν εγχώρια αριστερά υπηρετεί και αναπαράγει εξίσου υποκριτικά και εξουσιολάγνα όσο η δεξιά.

12670104_976574769063774_7502523855473232697_n.jpg

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s